• default color
  • green color
  • red color

Marijampolieciai

Thursday
Aug 22nd
Reklaminis skydelis
Pradžia Naujienos Patarimai marijampoliečiams kaip apginti savo teises Lietuvoje ir Europoje
Patarimai marijampoliečiams kaip apginti savo teises Lietuvoje ir Europoje
Ketvirtadienis, 17 Kovas 2011 11:38
Europos informacijos centre - Europe Direct buvo surengtas viešas seminaras tema: “Vartotojų teisės Lietuvoje ir Europos Sąjungoje”. Pastebimos tendencijos, kad vis daugiau žmonių perka prekes ir paslaugas ne Lietuvoje, o parsiveža nusipirkę ar įsigiję per internetinės prekybos tinklus Europos Sąjungos valstybėse. Apsipirkus kitoje šalyje, dažnai iškyla problemos dėl nekokybiškų prekių, todėl vykusio seminaro tikslas ir buvo prisatyti galimus problemos sprendimo būdus.

Seminaro metu informaciją teikė ir į susirinkusiųjų klausimus atsakinėjo Europos vartojojų centro darbuotojos – teisininkės patarėjos Jaunė Dalinkevičiūtė ir Gabrielė Gaubienė. Jos labai aiškiai pabrėžė, kad taisyklės galiojančios Lietuvoje galioja ir visoje Europos Sąjungoje. Įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje reikia kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt) arba į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. (www.vartotojoteises.lt). Europos vartotojų centras padės Jums išspręsti Europos Sąjungos šalyse bei Norvegijoje ir Islandijoje iškilusias vartotojų teisių problemas – dėl netinkamos kokybės prekių, nesąžiningų sutarčių, neatitinkančių sąlygų turistinių kelionių, dėl neįvykusio ar vėlavusio skrydžio (sugandinto ar dingusio bagažo, už kurį galima gauti iki 1200 eurų) susigražinti pinigus ar gauti kompensaciją.

Dažnai piliečiai nesikreipia dėl pinigų gražinimo ar prekių ir paslaugų keitimo į kitas dėl kalbos barjero. Europos vartotojų centras teikia visas paslaugas nemokamai, net ir padeda išversti skundus į anglų kalbą, todėl žmonės neturėtų abejoti, norėdami susigrąžinti prarastus pinigus už netinkamas prekes ir paslaugas ir kreiptis į Europos Vartotojų centrą.

Europos informacijos centras - Europe Direct nedalyvavusiems seminare perduoda Europos vartotojų centro patarimus ir ragina kreiptis neabejojant:

Dėl netinkamos kokybės prekių:

o    Visada išsaugokite kvitus ar kitus pirkimą įrodančius dokumentus. Jei jų neturėsite, pardavėjas gali atsisakyti vykdyti Jūsų reikalavimą;
o    Lietuvoje įsigytas prekes galite grąžinti ar pakeisti per 14 kalendorinių dienų be jokios priežasties, tiesiog užtenka, kad prekė Jums pasirodė netinkama (yra išimčių);
o    Reikalavimus dėl netinkamos kokybės prekės galite išreikšti per du metus nuo įsigijimo dienos;
o    Jeigu pardavėjas įrodo, kad Jūs pažeidėte prekės ar saugojimo taisykles ir dėl to ji tapo nekokybiška, tokia prekė nebus keičiama, pinigai negrąžinami ir trūkumai nešalinami;
o    Sutarties sąlygos, panaikinančios ar apribojančios pardavėjo atsakomybę dėl prekės trūkumų, negalioja.

Dėl organizuotos turistinės kelionės:
o    Svarbiausia – reikalaukite informacijos raštu! Įsitikinkite, kad viskas, ką žada kelionių organizatorius yra pateikta raštu lankstinuke ar sutartyje.
o    Jei Jūs negaunate to, kas buvo numatyta sutartyje, kelionių organizatorius ar jo atstovas be jokio papildomo mokesčio privalo pasiūlyti tinkamas alternatyvias paslaugas.
o    Jei jis to nepadaro, Jūs turite teisę reikalauti kompensacijos už visas netinkamai suteiktas ir nesuteiktas paslaugas.
o    Jei pasiūlytos alternatyvos kaina yra mažesnė ar ji yra prastesnės kokybės, Jūs galite reikalauti kompensuoti kainų skirtumą.
Grįžus iš kelionės, pretenziją pateikite kelionių organizatoriui per 10 darbo dienų:
o    Pridėkite nuotraukų ar vaizdo įrašų;
o    Susirinkite mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, atsiradusias dėl iškilusių problemų, pvz. maitinimasis, nenumatytos kelionės išlaidos;
o    Pasiteiraukite kartu keliaujančiųjų, ar jie galėtų paliudyti ir palaikyti jūsų pretenziją, pageidautina raštu.

Elektroninė prekyba:

Pirkdami internetu Jūs turite daugiau teisių nei pirkdami įprastoje parduotuvėje, nes įsigyjate prekes, kurių negalite nuodugniai apžiūrėti.
Kiekviena pirkimo-pardavimo perkant internetu sutartis numato mažiausiai 7 darbo dienų terminą (pradedama skaičiuoti nuo tos dienos, kai prekes gavote, jeigu informacija prieš sudarant
sutartį buvo patvirtinta Jūsų raštu), per kurį Jūs galite atsisakyti sutarties, nenurodydamas priežasties ir Jums nebūtų taikoma nuobauda. Vienintelis mokestis, Jums atsisakius sutarties, gali
būti tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos. Jei pasinaudojote sutarties atsisakymo teise, pardavėjas privalo grąžinti Jūsų įmokėtas sumas be jokio papildomo mokesčio per 30 dienų. Jeigu Jums nebuvo pateikta anksčiau nurodyta tinkama, išsami, būtina ir neklaidinanti informacija raštu, Jūs turite teisę atsisakyti sutarties per 3 mėnesius nuo jos sudarymo. Lietuvoje pardavėjas, gavęs vartotojo pranešimą apie sutarties atsisakymą, privalo per 15 dienų atsiimti daiktą ir grąžinti už
jį sumokėtus pinigus.

• Būkite atsargūs - pasitaiko nemažai fiktyvių prekybos internetu portalų. Būkite apdairūs ir pasitikrinkite, ar prekybos internetu puslapis veikia pakankamai ilgai, kokius rezultatus pateikia internetinės paieškos sistemos (pvz., vartotojų atsiliepimai) ir pan.
• Nerizikuokite pirkdami prekybos internetu portale, kuris nepateikia savo adreso ir telefono, nurodo tik elektroninio pašto adresą.
• Atkreipkite dėmesį, ar prekybos internetu portalas yra saugomas. Saugomo portalo interneto adresas prasideda „https“, o ne „http“, apatiniame dešiniajame kompiuterio ekrano kampe matyti spynos arba rakto simbolis. Jeigu jų nėra, patartina nepirkti tokiame portale.
• Jeigu išsirinkote ir jau nusipirkote prekę, būtinai atsispausdinkite ar išsisaugokite užsakymo kopiją su patvirtinimo numeriu, visas sąlygas ir taisykles, - taip turėsite pirkimo kvitą atitinkantį dokumentą ir turėsite dokumentus, kurių prireiks iškilus problemoms.
• Atidžiai perskaitykite pirkimo-pardavimo perkant internetu sutarties sąlygas, ar nėra smulkiomis raidėmis parašyta, kad Jums reikės sumokėti kokius nors kitus „paslėptus“ mokesčius ir pan.


Marijampolės Europos informacijos centras - Europe Direct dėkoja Europos vartotojų informacijos centrui ir skatina marijampoliečius domėtis ir naudotis savo teisėmis galiojančiomis ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europos Sąjungoje.

Marijampolės Europos informacijos centras - Europe Direct, tel. (8~343) 52742, Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai ;
 Europos vartotojų centras, (8~5) 2650368, el. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai .


www.marijampolieciai.lt
 

REKOMENDUOJAME PROFESIONALUS

Reklaminis skydelis

Rekomenduojame

Reklaminis skydelis

Marijampolės Miesto Meniu

Reklaminis skydelis

Kinas Marijampolėje

 

SPINDULIO KINO TEATRE VASARIO 22–28 DIENOMIS

Didžiojoje salėje:

Parkas GYVAI

 

PARKAS GYVAI 2016

Parkas gyvai sugrįžta į Marijampolę!

Orai

Orai, orų prognozė Marijampolėje - Orai24.lt

Orai, orų prognozė Kaune - Orai24.lt

Orai, orų prognozė Vilniuje - Orai24.lt

Orai, orų prognozė Šiauliuose - Orai24.lt

 Orai, orų prognozė Klaipėdoje - Orai24.lt

Orai, orų prognozė Palangoje - Orai24.lt

Reklama

 

 

 

 

 


JŪSŲ LAIŠKAI

Parašykite mums

Foto galerija


Teisinė pagalba